01/08/2012

חשוף - אוסף ריכטר למכירה! שעות פתיחה חול ומועד פסח: ב,ג,ד 10:00 - 16:00, 18:00 - 22:00 - אירועי אש לילה, חמישי 10:00 - 13:00 החל מה-16.4.12 שעות פתיחה: חמישי - 14:00 - 19:00 ש

12/09/2012

גלעד שליט, ברוך שובך לקן - דרך צלחה

מחלונות לחלומות . אמנות דיגיטאלית

 

 

ג'וליאן ריי

 

יהודית בריקמן

 

עידית רוזנבלום

 

יוסי רז

 

יונה ראובני

 

רות בן ישראל

 

בני ונטורה

 

ישראל הרצל 

 

"אני בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי,

.....                                                    

אנלוגי כן, כן

בדיגיטאלי, כן כן

כשטסים המיראז'ים מצייר קולאז'ים

ואוחז לי באמא אדמה                    אלון אולארצ'יק – מילים ולחן

 

אינטראקציה, מניפולציה, תקשורת חזותית,         בין מציאות לדמיון, מציאות דיגיטאלית כמטאפורה,

תפיסת המדיום, יצירת מודלים, גלקסיות,            יצירה/אמנות וירטואלית

חומרה, תוכנה, אפס, רשת גלובלית,                   פצחן,               פנטזיה

 

שפת המדיה הדיגיטאלית כמדיית יצירה חזותית חדשה יחסית, לעיתים שנויה במחלוקת, אך יחד עם זאת, מקבלת יותר ויותר במה וביטוי בתערוכות בארץ ובעולם. סרט האנימציה הישראלי, עטור הפרסים, "ולס עם בשיר" של  הארי פולמן אשר - עשייתו החלוצית הולידה תוכנת אנימציה פורצת דרך. בימים אלה מוצגת במוזיאון העיצוב בחולון התערוכה  "די קוד – חוויות עיצוב דיגיטאליות",  הבוחנת סוגיה זו, אשר הופקה על ידי לואיז שאנון אוצרת ומנהלת האגף העכשווי במוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A), לונדון, ושיין וולטר - המנהל האמנותי של ONEDOTZERO - פסטיבל האמנות הדיגיטלית הגדול בעולם.  (נובמבר 18 - מרץ 2012,10),.

רובינו מחוברים למסגרת הוירטואלית המאפשרת אינסוף מקורות השראה והעשרה, פונקציות תקשורתיות, עזר קיומיות, בידוריות ועד אינסוף.  

"כאשר כולם מכונסים בתוך מסגרת כללית שאינה מבטלת את האישי, אלא להפך, מאפשרת אותו" (רועי ברנד על המחשב, אודיסיאה גיליון 11)

הפך המחשב, הטלפון הנייד, הטבלט ל"צלע השלישית".

 

"למחשב אין מבנים מולדים, אין חושים, אין רגשות. יתרה מזו, מכיוון שהמחשב לא לומד ע"י התנסות ישירה בחיים האמיתיים, הוא לא חווה חוויות שמהן ניתן ללמוד דברים חדשים. לכן גם לא נוצרות בו תובנות על בסיס של אינטואיציות וקשרים אסוציאטיביים לא לוגיים. למחשב אין ידיים, ולכן הוא לא יכול ליצור קשר אסוציאטיבי כזה.

האדם, בניגוד למחשב, לא נולד טבולה ראסה."      צבי ינאי  (האם ייתכן מחשב אנושי? אודיסיאה 9)

 

כאן - מחלונות לחלומות.

כאן - נכנס האדם העושה שימוש בתוכנות המחשב, ככלי ביטוי אינטואיטיבי, אסוציאטיבי חזותי, מנצל אפשרויות וירטואליות אינסופיות, ליצירת זהות אישית בשילוב הזיכרון, הרגשות, חוויות חושיות, יצירתיות ודמיון, בהתפתחות ויראלית וירטואלית.

 

קבוצת D10 משולה בעיני ל"אונירונאוטים" – לחולמים הצלולים –  Lucid Dreamers

* "חלימה מודעת, הידועה גם בשם חלימה צלולה (Lucidity) או חלום צלול (Lucid dream), היא תופעה המתרחשת כאשר אדם מודע לכך שהוא נמצא בחלום כאשר הוא ישן. תודעה זו מאפשרת לאותו אדם לשלוט על פעולותיו ב"מרחב החלום".

אדם הנמצא במצב של חלימה מודעת ולו שליטה מלאה יכול להפוך את מרחב החלום לכל מציאות מדומה שבה יחפוץ."  ויקיפדיה

התערוכה מחלונות לחלומות נעה במציאות מדומה בחלימה צלולה.

בדומה לחלומות העתיקים כמו האנושות, כך מתעתעת התערוכה במתח בין  חלום עתיק יומין לחלון עתידני.

 

"ארכיטקטורת הרשת מתחברת לעולם האנושי העתידני בו הרישות הווירטואלי חסר הגבולות מקבל תרגום פיסי לסביבת מחיה נטולת קרקע." איתם חרמון

 

מחלונות לחלומות מאופיינת בסטטיות היצירה והצפייה, לעומת "די קוד" המוצגת תחת מוטו דינאמי, בד בבד עם הפעלת הצופה בתנועה, קול, מגע וחום גוף כחלק בלתי נפרד ממנה.

 

קיימות היצירה וירטואלי או ממשי חומרי – מוקרנת, מודפסת כאינטראקציה עם טכניקות מסורתיות, קלאסיות ועכשוויות בסצנה האמנותית היום.

 

קיימות במימד הווירטואלי  -  לאן?

 

 

 

כנרת אביבי  . אוצרת התערוכה

 

מזל אריה 24, יפו העתיקה | טל': 6825842 - 03 | פקס: 5182150 - 03 | דוא"ל: richtergallery@bezeqint.net
24 Mazal Arie St. Old Jaffa | Telephone: 03 - 6825842 | Fax: 03 - 5182150 | E-mail: richtergallery@bezeqint.net